Knižní recenze - Kam jsi odešla?

/
2 Comments


Název: Kam jsi odešla
Autor: Gayle Formanová
Nakladatelství: Yoli
Série: Jestli zůstanu
Počet stran: 224
Rok vydání: 2015, vydání originálu 2011
Překlad: Květa Palowská
Autor obálky: Soňa Šedivá
Vazba knihy: brožovaná

Anotace: Od tragické nehody, kdy Mia navždy zmizela z Adamova života uplnuly tři roky.

Nyní každý z nich žije na opačném konci země. Miina hvězda na New Yorském Julliardu závratně stoupá a Adam díky novému statusu rockové hvězdy a slavné přítelkyni plní stránky Los Angelských bulvárů. Jednoho dne se však ocitne v New Yorku sám. Náhoda jej svede dohromady s Miou na jednu noc, která může změnit jejich životy. Jak prozkoumávají město, které se stalo Miiným novým domovem, vzpomínají na společnou minulost a otevřou své srdce nejen jeden druhému, ale i budoucnosti.

Příběh o devastaci žalem, příslibu nové naděje a znovuzažehnutí plamene lásky.



Abych to mezi prvními řádky upřesnil, knihu jsem si zakoupil asi před rokem. Začnu ten příběh hezky od začátku. Jsou to už dva roky, co mi kamarádka doporučila, ať se podívám na film, který se jmenuje Zůstaň se mnou, anglicky If I Stay. Ano, přesně tak, první jsem viděl film a pak až četl knížku. Nebudeme ale rozebírat první díl, na ten přijde čas později.

Možná se mezi vámi nachází někdo, kdo neměl vůbec žádné tušení, že k prvnímu dílu tohoto úžasného, ale srdcervoucího filmu a knihy, byl napsán druhý díl.

Druhý díl je psán z pohledu Adama, tedy Miina přítele, který ve druhým díle není tak úplně jejím přítelem. Co mě trochu štvalo byl fakt, že se neskutečně a ve zrovna nevhodných chvílích měnily scenérie z minulosti do přítomnosti, protože mne nejvíce zajímala přítomnost a to, co se stane, až se Mia s Adamem po třech letech opět uvidí. Kniha je velmi čtivá, a tak nebyla potíž s tím, že bych u ní vydržel pár hodin. Osobně si myslím, že i její starší bratr, tedy první díl má obrovský potencionál a ještě jsem asi nečetl knihu s tak osobitým příběhem, jako měl první díl, který se mi líbil víc - ovšem, jakožto tomu bývá u prvních dílů, že ano.

Na druhou stranu, kniha je velmi překvapující a nachází se v ní momenty, kdy se usmějete, nebudete rozumět skutečnosti, která se právě odehrává, či uroníte slzu nad něčím vážně smutným. Příběh se odehrává v New Yorku, což je destinace, kterou miluji a jakožto obrovský fanoušek hudby jsem si i v tomto odvětví našel své, ačkoliv se v knize nachází plno slangových výrazů, kterým jsem úplně nerozuměl, ale nic, co bych si nemohl dohledat.

Tím už samozřejmě narážím na to, že je příběh psán originálním způsobem autorky. Je psaný tak, aby tomu porozuměl naprosto každý v mém, či nižším věku. Mnohé z vás určitě trápil fakt, že z prvního dílu jsme po probuzení Mii nevěděli, co se s ní, nebo Adamem bude dít a tak jsem tento druhý díl velmi uvítal. Jakmile jsem se o něm dozvěděl, ihned jsem utíkal do knihkupectví, abych si ho pořídil.

Jak už tomu bylo u předchozího dílu, v knize se objevily i flashbacky, které nemusí sednout úplně všem. Věřím, že někteří mají rádi ten pocit, kdy se tečka na konci věty a začátek nové kapitoly objeví ve chvíli, kdy je situace velmi napjatá. To je v tomto případě velmi podobné, protože jakmile pročítáte řádky v přítomnosti, objeví se tečka nečekaně v situaci, kde byste flashback nejraději přeskočili o jednu kapitolu a pokračovali ve čtení v kapitole opět z přítomnosti. Je to jednoduše na přeskáčku a věřte - nervy mi pukaly ve velkém.


Doufám, že jsem vám touto recenzí pomohl ve výběru této skvělé knihy a že budete přemýšlet nad jejím pořízením a přečtením, protože vážně za to stojí.


Váš UnicornAndy






You may also like

2 komentáře:

  1. Já jsem Jestli zůstanu úplně nezvládla, nějak mě to nechytlo. Ale mám to má seznamu, tak se možná někdy dostanu k docteni a možná k tomuhle dilu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tě nechytla kniha, můžu jenom doporučit film. Bulel jsem jako želva. :D Abych byl upřímný, první díl jsem taky nedočetl, ale ten druhý jsem hltal jako o život. Kdybych ale věděl, že mě kniha nebude bavit tak, jako film, tak jsem je chtěl alespoň do sbírky.

      Vymazat

© 2016 Unicorny World | All rights reserved.. Používá technologii služby Blogger.