Příběhové střípky - První knihy

/
1 Comments

Zdravím jednorůžci,

jelikož je takový pozdní večer a já se nejčastěji právě v tuto dobu pěkně nudím, tak si vždy do pozadí pustím nějakou pěknou hudbu, tentokrát soundtrack z filmu "Sirotčinec slečny Peregrinové" a něco si píšu. Je jedno co, ale hodně mě to baví, ať už to jsou mé osobní básně, nebo jakékoliv příběhy, kterých pár mám a jednou bych rád vydal knihu, ale to teď není důležité.


Přemýšlel jsem nad zajímavým tématem a co by zajímalo i mne samotného je, jakou knihu jste četli jako úplně poprvé ve vašem životě. Myslím tím, jakou knihu jste si pořídili vy, nebo vám jí pořídili vaši rodiče. Snažil jsem se probrat svou dětskou knihovnou ve které není ani jeden titul bestseller, které se prodávají dnes. Na to mám svou osobní poličku, kam si ukládám poklady, které zbožňuju.
Úplně první knihy, které jsem četl byly detektivky pro děti, které jsou ze série "Agáta & doktor Lupa".




Já osobně mám tituly "Černý rytíř" a "Nebezpečný tygr", které můžete zahlédnout na fotografii a četl jsem je, když jsem měl minimálně dvanáct let. To je celých šest roků nazpět, což si člověk řekne, že není moc dlouhá doba, ale skrze toto rozjímání životem se samozřejmě člověk duševně mění, že ano. Knihy měli speciální lupu a některé stránky byly určeny k tomu, aby se na nich právě lupa použila a odhalila tak, co se na stránce skrývá. Bohužel jsem po všech těch letech tyto lupy ztratil.

Co je velmi krásným plusem k těmto knihám je poslední strana. Tam se skrývá něco naprosto speciálního. U titulu s tygrem tomu je kupříkladu Morseova abeceda, kde je popsáno, jaké písmenko má svůj znak. Dokonce tam patří i čísla a vysvětlení - hrubý popis o tom, co vlastně Morseovka je. V titulu s rytířem je to naopak znaková abeceda. Tedy ruční gesta, která značí písmena, což si myslím, že je skvělá vložka pro vaše dítě. Pokud je tu tedy nějaká maminka, nebo nevíte, co dát svému bráškovi, který tyto tituly rád čte, pak je volba jasná.


Jak jsem k těmto knihám ale vlastně přišel? Vzpomínám si, že když jsem byl ve škole, každý měsíc přicházel knižní klub Albatrosu a Fragmentu, kde byly knížky a vy jste si mohli koupit jakoukoliv, co tam byla. Škola udělala objednávku a kniha poté přišla. Z toho jsem měl vždycky radost. Mám rád nové věci a mám rád, když dostávám nové věci. Vůbec to není sobecké, Andy.



Co přišlo po těchto knihách byl fantasy titul "Měsíc Gomrathu". Vážně je to jen pro ty, které naprosto milují fantasy, protože je v knize něco o elfech a tak podobně. Taktéž to mám z nějakého knižního klubu, ale kniha mě příliš nezaujala, jelikož nemám rád takový druh fantasy. Kniha byla hodně k zamyšlení. O tu bych dokonce mohl udělat soutěž, protože ji už určitě nikdy nevyužiji. Byl by tu zájem?



A to je pro tento článek všechno. Povězte, jaká kniha byla vaší první?


Váš UnicornAndy


You may also like

1 komentář:

  1. Táto téma ma vždy zavedie do môjho detstva, kedy ešte moja starká mala veľké polia zemiakov a každý rok sa tam robili brigády. Milovala som to, pretože sme tam išli a dobreže nie aj polovica dediny, plus tam nemohli chýbať moji bratranci a sesternice. A pri jednej takejto brigáde sa strhla nehorázna búrka, určite to nebolo až tak katastrofálne ako si to pamätám, ale viem, že udrel neďaleko od starkej, kde žila, blesk a elektrina vypadla. Musela som mať deväť, maximálne desať rokov, keď sa to stalo, pretože mám mladšiu sestru o osem rokov a viem, že ešte bola v kočiari. Nemala som čo robiť, pretože to nebol taký klasický výpadok prúdu aký je občas teraz - hodinka, dve, maximálne pol dňa /nocí/, ale elektrina nešla 3 dni. Takže v tom rozmedzí som prečítala svoju prvú knihu. Neviem ako sa volá, dokonca ju ani neviem nájsť na internete, ale bola to taká malá, červená a išlo v nej o kráľovstvo. Lenže to kráľovstvo boloň iné ako v klasických rozprávkach, pretože tam boli písmená. Princezná ypsylon (myslím) a podobne. A ešte sa mi marí, že to bolo v takých veršoch písané. Veršovaná próza, ale v tomto sa môžem mýliť. Takže takto nejako vyzerá moja prvá kniha :)

    www.sweet-ayka.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

© 2016 Unicorny World | All rights reserved.. Používá technologii služby Blogger.